SERVIS KLIMATIZACÍ

V klimatizacích se sdružuje ohromné množství bakterií a plísní. Je to logické - v důsledku prudkého ochlazení vzduchu ve výparníku klimatizačního zařízení dochází ke kondenzaci vlhkosti a vzniká tak ideální prostředí pro tvorbu právě bakterií a plísní. Ty pak mohou být zdroje nejen zápachu, ale třeba i alergií. Pokud tedy v autě vozíte děti, každý půlrok by mělo docházet k důkladnému čištění klimatizace. Je to za "pár peněz" a nejen, že rozdíl ucítíte, ale také nebudete Vy a Vaše rodina dýchat tyto škodliviny.

S čím vším okolo klimatizace pomůžeme?

Pro čištění klimatizací používáme moderní stroje od značky Bosch. Existují 2 druhy chladiv (v podstatě starý a nový druh). My si poradíme s výměnou a čištění obou z nich. Přístroje čistí klimatizace pomocí ozonu, což je velmi šetrný postup a přesto odstraní nežádoucí bakterie a plísně. A s čím dalším okolo klimatizace pomůžeme?

  • Prověření účinnosti klimatizace

  • Odsátí, recyklace a plnění paliva

  • Test detekce těsnosti systému

  • Výměna pylového filtru

  • ... a mnoho dalšího pro skvělou kondici Vaší klimatizace

Čištění klimatizace začíná na částce 350 Kč (podle toho, jestli je potřeba doplňovat chladící medium a měnit pylový filtr).

Jak vlastně klimatizace funguje?

Systém klimatizace v automobilu je uzavřený okruh, který funguje na principu výměny tepla. Jako médium pro přenos tepla se používá nejčastěji freon – náplň R134A.

Okruh má několik funkčních součástí: kompresor, kondenzátor, vysoušeč / akumulátor, expanzní ventil a výparník. 

A co se stane, když zapnete klimatizaci ve Vašem voze?

  1. Kompresor natlakuje a stlačuje chladivo (které je nyní plyn).

    Stlačené chladivo přechází do kondenzátoru mezi mřížkou a chladičem. Ventilátor ochlazuje chladivo, které opouští kondenzátor jako kapalina.

  2. Po krátké návštěvě přijímače / sušičky, která odvádí vlhkost ze systému klimatizace, prochází kapalné chladivo expanzním ventilem nebo trubkou otvoru v závislosti na typu modelu systému.

  3. Jak prochází ventilem nebo trubkou, chladivo se vrací zpět do plynné formy, a snižuje tak tlak a jeho teplotu.

  4. Výparník odstraňuje zbytkové teplo a ventilátor vysílá vzduch přes studené chladivo do Vašeho vozidla. (Je to podobné jako když byste foukali vzduch přes kostku ledu.)

  5. Chladivo se vrací do kompresoru a proces začíná znovu.

Proč je nutné klimatizaci pravidelně čistit?

  • Po ujetí 10 000 km se na pylovém filtru a celé vzduchotechnice vozu shromáždí cca. 500 g nečistot nasycenými bakteriemi a plísněmi.

  • Na výparníku klimatizace může být až 7x více bakterií, než ve venkovním prostředí.

  • Při spuštění klimatizace jsou bakterie a mikroskopické plísně unášeny směrem do interiéru vozidla. Posádka vozidla je vdechuje.

  • Pobyt v tomto prostředí způsobuje zdravotní potíže. Od pálení očí, přes alergické reakce až po kašlání a pálení v krku.

  • Výparník a části klimatizace jsou běžně nedostupné, proto byly vyvinuty speciální postupy na likvidaci plísní, bakterií a mikroorganismů.

  • V neposlední řadě se šíří ze znečištěné klimatizace nepříjemný zápach.

Čím déle je klimatizace nečištěná, tím hůře může působit na Vaše zdraví

Pokud jezdíte v autě s rodinou, čistěte klimatizaci 1x za půl roku

Co 10.000 najetých kilometrů, to 500 g nečistot na filtru v klimatizaci

To, že nedýcháte bakterie a plísně, je k nezaplacení (čištění u nás stojí jen 699 Kč)

 

NEVÁHEJTE SE NA NÁS OBRÁTIT

Můžete nám zavolat, napsat na e-mail nebo přes kontaktní formulář.

Nebo se za námi můžete stavit rovnou osobně.

Na zprávy z kontaktního formuláře odpovídáme do 24 hodin

Odesláním zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů.