SERVIS, ČIŠTĚNÍ A PLNĚNÍ KLIMATIZACÍ
V našem Gepyservisu se postaráme o vaší klimatizaci kompletně. Nejčastěji řešíme pravidelný servis v rámci kterého klimatizaci i zdarma vyčistíme. A také se věnujeme plnění klimatizací.
Samozřejmostí je asistence i v případě, když klimatizaci ... doklimatizovala. :-)
(čemuž můžete předcházet právě pravidelným servisem).
Servis, čištění a plnění klimatizací provádíme pro většinu značek aut.
(Audi, BMW, Citroën, Ford, Fiat, Hyundai, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo a další).
SERVIS klimatizace
Pravidelným servisem klimatizace (1x do roka) předejdete nepříjemným překvapením. Zákon schválnosti totiž zajistí, že klimatizace přestává fungovat na dovolené vozem v zahraničí. V létě. :-)
V rámci údržby prověřujeme účinnost klimatizace, měníme pylové filtry, klimatizaci doplňujeme / měníme chladivo a to staré pak recyklujeme. Hlavně však hledáme a opravujeme úniky chladiva. To provádíme pomocí dusíku. V rámci servisní prohlídky provádíme ZDARMA i čištění klimatizace moderním přístrojem BOSCH pomocí ozonu.
CENY za servis klimatizace
Servis klimatizace se starým chladivem R134a . . . 600 Kč
Servis klimatizace s novým chladivem R1234yf . . . 1000 Kč
SLEVA 10%, pokud si u nás objednáte kompletní servisní prohlídku vozu.
Zároveň také rádi pomůžeme s opravou klimatizace. Pokud při zapnutí klimatizace něco bouchá / ťuká / píská / chrčí / bublá nebo se z ní ozývají jiné divné zvuky, vyřešíme to! Zastavte se, domluvíme se.
Jak vlastně klimatizace funguje?
Systém klimatizace v automobilu je uzavřený okruh, který funguje na principu výměny tepla. Jako médium pro přenos tepla se používá nejčastěji freon – náplň R134a.
Okruh má několik funkčních součástí: kompresor, kondenzátor, vysoušeč / akumulátor, expanzní ventil a výparník.
A co se stane, když zapnete klimatizaci ve Vašem voze?
-
Kompresor natlakuje a stlačuje chladivo (které je nyní plyn).
Stlačené chladivo přechází do kondenzátoru mezi mřížkou a chladičem. Ventilátor ochlazuje chladivo, které opouští kondenzátor jako kapalina.
-
Po krátké návštěvě přijímače / sušičky, která odvádí vlhkost ze systému klimatizace, prochází kapalné chladivo expanzním ventilem nebo trubkou otvoru v závislosti na typu modelu systému.
-
Jak prochází ventilem nebo trubkou, chladivo se vrací zpět do plynné formy, a snižuje tak tlak a jeho teplotu.
-
Výparník odstraňuje zbytkové teplo a ventilátor vysílá vzduch přes studené chladivo do Vašeho vozidla. (Je to podobné jako když byste foukali vzduch přes kostku ledu.)
-
Chladivo se vrací do kompresoru a proces začíná znovu.
ČIŠTĚNÍ klimatizace
V klimatizacích se sdružuje ohromné množství bakterií a plísní. Je to logické - v důsledku prudkého ochlazení vzduchu ve výparníku klimatizačního zařízení dochází ke kondenzaci vlhkosti a vzniká tak ideální prostředí pro tvorbu právě bakterií a plísní. Ty pak mohou být zdroje nejen zápachu, ale třeba i alergií. Pokud tedy v autě vozíte děti, každý půlrok by mělo docházet k důkladnému čištění klimatizace. Je to za "pár peněz" a nejen, že rozdíl ucítíte, ale také nebudete Vy a Vaše rodina dýchat tyto škodliviny.
CENY za čištění klimatizace
Čištění klimatizace začíná na 350 Kč, podle druhu vozu.
V rámci servisu klimatizace a kompletní servisní prohlídky máte čištění klimatizace zcela ZDARMA.
Proč je nutné klimatizaci pravidelně čistit?
-
Po ujetí 10 000 km se na pylovém filtru a celé vzduchotechnice vozu shromáždí cca. 500 g nečistot nasycenými bakteriemi a plísněmi.
-
Na výparníku klimatizace může být až 7x více bakterií, než ve venkovním prostředí.
-
Při spuštění klimatizace jsou bakterie a mikroskopické plísně unášeny směrem do interiéru vozidla. Posádka vozidla je vdechuje.
-
Pobyt v tomto prostředí způsobuje zdravotní potíže. Od pálení očí, přes alergické reakce až po kašlání a pálení v krku.
-
Výparník a části klimatizace jsou běžně nedostupné, proto byly vyvinuty speciální postupy na likvidaci plísní, bakterií a mikroorganismů.
-
V neposlední řadě se šíří ze znečištěné klimatizace nepříjemný zápach.
PLNĚNÍ klimatizace
Klimatizace funguje díky její náplni, díky chladivu. V podstatě jsou 2 druhy. Nové s označením R1234yf a staré s označením R134a. Díky systému fungování klimatizace dochází pravidelně k (menším nebo větším) únikům. Proto je potřeba dbát na to, aby byla hladina chladiva v pořádku. Samotné chladivo není úplně nejlevnější položka, proto je dobré než doplnit větší množství najednou, doplňovat pravidelně při pravidelných servisních prohlídkách.
V našem autoservisu zvládneme plnit klimatizace jak osobních aut, dodávek, tak i mikrobusů nebo autobusů.
CENY za plnění klimatizace
(staré) Chladivo klimatizace R134a . . . 3 Kč / g
(nové) Chladivo klimatizace R1234yf . . . 8 Kč / g
Olej do klimatizace . . . 45 Kč
Cena práce za hodinu . . . od 450 do 1250 Kč bez DPH podle druhu vozu
Příklad potřebného chladiva:
Osobní vůz Škoda Octavia - 550 g chladiva
Dodávka VW Multivan - 1150 g chladiva
Je to zhruba 5 let, kdy se do nových vozů začalo dávat nové chladivo R1234yf. Jeho životnost je právě cca. 5 let. Pokud jste tedy se svým vozem s novým chladivem servis klimatizace a plnění neřešili, je nejvyšší čas!
NEVÁHEJTE SE NA NÁS OBRÁTIT
Můžete nám zavolat, napsat na e-mail nebo přes kontaktní formulář.
Nebo se za námi můžete stavit rovnou osobně.