Roztavený snímač diferenčního tlaku DPF - Škoda Superb III

Nedávno jsme se v servisu setkali se závadou, kdy u Škody Superb III došlo k roztavení snímače diferenčního tlaku DPF (filtru pevných částic). Auto mělo v té době najeto zhruba 100 km přes zárukou garantovaných 150 000 km, obrátili jsme se proto na autorizovaný servis a jeho prostřednictvím i přímo na výrobce, tedy společnost Škoda Auto. Jaké bylo naše překvapení, když byla naše žádost o reklamaci zamítnuta, a to z důvodu překročení zárukou daných 150 000 najetých kilometrů. Pojďme se na celou věc podívat blíže.

Snímač filtru pevných částic má za úkol kontrolovat propustnost filtru pevných částic a v případě potřeby informovat řídící jednotku, aby spustila proces regenerace filtru, kdy dojde ke spálení nahromaděných sazí. V případě modelu Škoda Superb III je tento snímač uložen v tepelném štítu vedle turbodmychadla. Primární funkcí tepelného štítu je ochrana snímače před teplem přicházejícím mimo jiné právě z turba. Na fotografiích níže je ale jasně patrné, že se jedná o ochranu zcela nedostatečnou, navíc uvnitř samotného tepelného štítu teplota stoupá natolik, že došlo doslova k roztavení snímače.

O to více nás zaráží přístup výrobce, který by za cenu záruční výměny snímače (řádově jednotky tisíc Kč) udržel zákazníka spokojeného, bez ohledu na to, že došlo k překročení garantované hranice 150 000 najetých km. A zaráží nás to tím spíše, že k této závadě nemohlo dojít během ujetí 100 km nad rámec záruky.